Nemrégiben még találgattunk, hogy az Audi által hivatalosan is elismert új családtag mi lehet. A TT kapcsán első blikkre egy négyajtós kupé tűnt a legvalószínűbb húzásnak, azonban a négykarikások Pekingben rácáfoltak minderre, s egy TT alapokra épített crossoverrel mutatták meg a jövőt.
A már bemutatott, harmadik generációs TT családja tehát a korábbiaktól eltérően nagyobb lesz, méghozzá egy divatos crossovernek köszönhetően bővül a família. A tanulmány az Audi szerint a kupé sportosságát ötvözi a kompakt SUV-k praktikumával és az általuk képviselt életstílussal. Ennek megfelelően az ingolstadtiak újdonsága lényegében olyan, mint egy nagyra nőtt, lábujjhegyen járó TT. A lemezek alatt szinte már magától értetődő módon hibrid technika lapul, egészen pontosan a VW konszern kétliteres, 292 lóerős (380 Nm) TSI turbómotorjának és két, összesen 115 lovas (270 Nm) elektromotornak az együttműködéséről beszélhetünk.
Az összteljesítmény így 408 lóerőre adódik, mellette pedig 650 Nm-es, brutális nyomatékcsúcs áll. Mindez 5,2 szekundumos 0-100-at tesz lehetővé, továbbá elektronikusan korlátozott, 250 km/h-s maximális tempóról beszélhetünk. Amennyiben a megemelt TT csak az elektromotorokkal halad, 130 km/h a csúcs.
Az Audi elmondása szerint a 12 kWh-s akkumulátorcsomagnak köszönhető a közel ideális, 54:46 arányú súlyelosztás. A telep egyébként 50 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, miközben hibrid üzemmódban 880 km-es hatótávról beszélhetünk. Ilyenkor a fogyasztás is alacsony, a négykarikások mindösszesen 1,9 literes étvágyat és 49 g/km-es kibocsátást ígérnek.
Noha javarészt a Q3-ra emlékeztet az Audi új gyermeke, a TT-ből faragott crossover 8 centiméterrel alacsonyabb, valamint jóval sportosabb génekkel rendelkezik. A külsőt meghatározzák a 21 hüvelykes könnyűfém felnik, továbbá a TT-n már látott, karakteres orr. Az utastér a praktikumnak szentelve lett kialakítva, ennek megfelelően az aktívabb tulajdonosokat célozza meg az Audi.