Jönnek a szimulációk

Az ütközési szög jön, ez az egyik döntő kérdés, mióta Melegh Gábor azóta kizárt szakértő behozta azt a felvetést, hogy a Fiat pont betért a belső sávba, amikor Rezesova utolérte, így nem volt elkerülhető az ütközés. Az elsőfokú bíróság ítéletét arra is alapozta, hogy ez legalábbis nem kizárható, ami a hatéves szabadságvesztés büntetésbe is belejátszott.
Az új elemzésben a szakértő lemodellezte azt, ha a két autó egyenes helyzetben ütközött, illetve ha valamelyik irányba plusz/mínusz 2 fok eltéréssel voltak egymáshoz képest (a főtengelyüket nézik ilyenkor, hogyan helyezkedtek el egymáshoz képest). Császár szerint ez az a tartomány, amin belül a nyomok alapján lenniük kellett az autóknak, ezért szimulációt készített az egyenes, illetve a plusz/mínusz 2 fokos ütközésre is.
Plusz két fokos eltérés lehetne egy még nem befejezett sávváltás, de csak lassú sávváltásnál. Ha gyors sávváltás lett volna, vagyis a Fiat gyorsan tért volna be a BMW elé, akkor nem stimmelnek a nyomok, mert akkor jobban kipördült volna a kisautó.