A megoldás akkor válhat fontossá, ha a jövőben valóban rohamosan elkezd terjedni a teljes egészében, vagy legalább részben elektromos hajtás a személyautókban, azaz egyre nagyobb tömegek töltögetnék napi rendszerességgel saját autójuk akkumulátorát a garázsban, vagy az iroda mélygarázsában. Ezt viszont nem feltétlenül a hagyományos háztartási konnektorral a legkényelmesebb intézni – nyilván egyszerűbb és gyorsabb simán beállni egy drótnélküli töltő fölé a kocsival.
Az alapelvet most is használják például drótnélküli fejhallgatók, zenelejátszók és egyéb, viszonylag kisméretű elektromos berendezések töltésére, egy autókhoz alkalmazható rendszernek azonban jóval nagyobb teljesítményűnek kell lennie. A Mercedes és a BMW fejlesztői szerint az ő megoldásuk 3,6 kW teljesítmény átvitelére alkalmas, de később, a tisztán elektromos BMW i3-ashoz elérhető lesz egy 7 kW-os változat is a gyorsabb töltés érdekében. A rendszer lényegében két vékony lapból áll, amelyekben sűrű tekercselés található. A garázs padlójára helyezett lap csatlakozik a háztartás elektromos hálózatához – amit persze nem árt előtte felkészíteni a nagy terhelésre – és ez állítja elő azt a változó mágneses teret, amelyből az autón levő oldalon ismét elektromos áram indukálódik. A működés feltétele csak annyi, hogy az autón és a padlól levő egységek egymással szembe kerüljenek.
Hasonló rendszeren más cégek is dolgoznak, de a BMW-től és a Mercedestől hallottuk először, hogy szabványos megoldásra törekszenek. Márpedig az elektromos járművek elterjedését épp ez szolgálná leginkább, hisz a szabványos drótnélküli töltők jelentik a legkényelmesebb töltési módot az elektromos, és konnektoros hibrid járművek számára. A Mercedes teszteli elsőként a rendszert az S500 Plug-in Hybrid modellen, amely szeptemberben érkezik, a BMW pedig az i8-hoz kínálja majd a 3,6 kW-os alapváltozatot, amelynek az akkumulátorát akár két óra alatt feltölthetik a drótnélküli rendszerrel.
forrás: totalcar.hu